Welcome

Hi boys and girls ,welcome to my blog, here you'll find the summaries of our classes, and many things more. I hope you find it useful.
See you.

lunes, 5 de diciembre de 2011

English II (1-12-11): Present Simple vs Continuous. Vocabulary: Classroom and the body.

La última clase la hemos empezado con el “Speaking : Talking about routines.”, utilizando una ficha que ya os di anteriormente hemos preguntado a nuestros compañeros cuales eran sus habitos y para ellos teníamos que construir adecuadamente la oración interrogativa, recordad:
Pronombre interrogativo + verbo auxiliar + sujeto + verbo principal + complementos?
Whar do you have for breakfast? I have coffee and cereals for breakfast.
Using the question card student must write questions:
1-      What/ have for breakfast?
2-      Where / go for your holidays?
3-      How many hours / work in a day?
4-      What/ wear for parties?
5-      Where/ do your shopping?
6-      How often/ go to a restaurant?
7-      What /take to parties?
8-      Where / go  at the weekend?
9-      How often / listen to the radio?
10-   What / drink on special occasions?
11-   Where / have lunch?
12-   How / get to school or work?
13-   What / eat for lunch?
14-   Where / do your homework?
15-   How often/ write a letter?
16-   What time/ have dinner?
17-   Where/ meet your friends in the evening?
18-   How long/ your journey to work or school take?
19-   What/ wear for work or school?
20-   Where / go to relax?
21-   How often / go to the theatre?
22-   What time / go to  bed on Saturday nights?
23-   Where/ eat your breakfast?
24-   How many cups of coffee/ drink in a day?
25-   What time / finish school or work?
26-   Where / go for a walk?
27-   How long / take to get dressed?
28-   What / watch on TV?
29-   Where/ your best friend live?
30-   How often/ visit your friends?
31-   What / buy your best friend for his/her birthday?
32-   Where/ meet new people?
33-   How often/ wash your hair?
Grammar: Tras haber realizado esta actividad en la que los alumnos debían utilizar el presente simple al tratarse de hábitos y rutinas como ya hemos  visto en temas anteriores ahora en la unidad  5  veremos el uso del presente simple en contraposición con  el presente continuo que como sabéis se utiliza , entre otras cosas, para hacer referencia a acciones que ocurren en el momento de hablar, es decir acciones que están en progreso en un momento determinado del presente.
El presente continuo, también llamado “present progressive” puede ser usado para describir  actividades que están en progreso en el momento de hablar asi como para expresar acciones repetitivas o continuas.
Este tiempo también se puede utilizar para hablar sobre situaciones futuras, siempre y cuando aparezca una particula temporal que haga referencia al futuro:
What are you doing this weekend? I’m staying at home.
Speaking: (pp 10 Reward)
Esta actividad consiste en observar al compañero y deducir dentro de lo posible  cuáles son sus hábitos  o rutinas. Así pues debéis adivinar la respuesta a las preguntas que aparecen a continuación:
Does he or she …
-          Play a musical instrument?
-          Paint or draw?
-          Travel by bus?
-          Smoke?
-          Work hard?
-          Speak any foreign languages?
-          Listen to music?
-          Earn a lot of money?
Podeis utilizar la expression:
I think she/he plays  the piano because …
In my opinion he/she …

Classroon language:(pp. 144 English File)
 YOU HEAR (tu escuchas)
Ask and answer the question. Pregunta y responde las preguntas.
Don’t write.No escribas.
Don’t speak. No hables.
Go to page 33.Id a la pagina 33.
Write down the words. Anota las palabras.
Sit down. Sientate.
Stand up.Ponte de pie.
Look at the board. Mira a la pizarra.
Turn off your mobile (phone) apagad vuestro telefonos.
Work in pairs.Trabajad por parejas.

YOU SAY:
1.       How do you say “oveja” in English?                A sheep.
2.       How do you spell it?                                          S-H-E-E-P.
3.       Could you repeat that, please?                        Yes. S-H-E-E-P.
4.       How do you pronounce it?                               /si:p/
5.       What does awful mean?                                   Very bad.
6.       Can I have a piece of paper, please?               Here  you are (Aqui tienes)
7.       Which page is it?                                                84
8.       Sorry, I’m late (llego tarde)                               that’s ok , sitdown.
9.       Bye                                                                        See you. Bye.
10.    Have a good weekend!                                     You too. See you on Monday.


YOU READ:
Circle: rodea.
Cross out: tacha
Copy the rhytm: copia la poesia.
Match: une
Underline: subraya
Tick: señala
Cross: haz una cruz.
Cover the text: cubre el texto.
Complete: Completa
Choose: elige.

THE BODY (pp. 146 Vocabulary Bank)
Head- cabeza
Face- cara
Hair – pelo.
Arm- brazo
Shoulder- hombro
Neck- cuello.
Eye- ojo
Mouth- boca
Nose- nariz
Hand- mano
Finger- dedo de la mano
Ear- oreja
Stomach- estomago
Lip- labio
Foot- pie
Knee- rodilla
Back- espalda.
Leg- pierna
Heart- corazón.
Brain- cerebro.
Teeth- dientes
Toes- dedos de los pies
Tongue- lengua

What parts of the body you use to…?
¿Que partes del cuerpo usas para ….?
SEE- eyes
HEAR- ear
TOUCH-hands, finger
SMELL- nose
KISS- lips
BITE- teeth
THINK- brain
FEEL- heart
KICK- feet, leg
SMILE-mouth.

Homework (deberes) for the next class on 15th December: pp 147 Vocabulary Bank
Progress check (pp.12-13) Reward.

Aqui os dejo mas vocabulario relacionado con el cuerpo.
PARTS THE BODY [parts of de bodi] partes del cuerpo



ANKLE [ancol]- tobillo
ARM [a:]-brazo
BACK [baek]-espalda
BACKSIDE  [backsaid]-trasero, culo
BUTTOCKS [batacs]-nalgas
CALF [caf]- pantorrilla
CHEEK [chi:k]- mejilla
CHEST [chest]- pecho
CHIN –barbilla
EAR [ia:] oreja
ELBOW [elbow]- codo
EYE [ai]-ojo
EYEBROW [aibrau]-ceja
EYELASH [ailash]-pestaña
FEET [fi:t]- pies
FINGER [finga]- dedo de la mano
FIST [fist] - puño
FOOT [fut]- pie
FOREHEAD [foahed]- frente
FRECKLES [friquels]- pecas
HAIR [jear]- pelo
HAND [jaend]- mano
HEAD [hed]- cabeza
HEEL [jil] - talon
HIP [jip]- cadera
JAW [jou]- mandibula
KNEE [ni:]- rodilla
LEG -pierna
LIP -labio
MOUTH [mauz]-boca
NAIL [neil]- uña
NECK [nec]- cuello
NOSE [naus]-nariz
SHOULDER [chulda] - hombro
STOMACH [estomac] - estomago
TEETH [tiz]- dientes
THIGH [taig] - muslo
THUMB [zamb] - pulgar
TOE [tou]- dedo del pie
TONGUE [tang ]- lengua
TOOTH [tuz] - diente
WAIST [gueist]- cintura
WRIST [rist]- muñeca



FINGERS [fingers]- dedos de la mano
RING [ring]-anular
MIDDLE [mídel]- Corazon
INDEX [índecs]- indice
PINKY [ pinqui]- meñique
THUMB [zam]- pulgar




No hay comentarios:

Publicar un comentario